USA i Polska – partnerzy w biznesie

USA i Polska – partnerzy w biznesie

Spośród wszystkich światowych rynków, to właśnie Stany Zjednoczone Ameryki Północnej stanowią szczyt marzeń europejskich (w tym także polskich) firm. Eksport do USA, a co za tym idzie – możliwość promocji i sprzedaży produktów na rynku amerykańskim stanowią prawdziwe wyzwanie dla producentów, są jednak także wyznacznikiem biznesowego sukcesu. Jeśli firma rozpoczyna eksport za Ocean, oznacza to, że osiągnęła bardzo wysoki stopień rozwoju. Dzieje się tak z kilku powodów: po pierwsze eksport do USA jest dużym przedsięwzięciem logistycznym. W przeciwieństwie do wysyłki towarów do krajów europejskich, w przypadku Stanów Zjednoczonych nie można korzystać z transportu kołowego – wymagana jest tu spedycja morska lub lotnicza, a to sprawia, że wielkość dostaw musi zagwarantować zwrot poniesionych nakładów, a więc dostawy muszą być duże.

Jednocześnie sam rynek Stanów Zjednoczonych należy do rynków o wysokiej konkurencyjności. Z tego względu eksport do USA i wysokie wyniki sprzedaży zdecydowanie umacniają pozycję producentów na rynku międzynarodowym. Warto przy tym zaznaczyć, że w przypadku produktów kierowanych do klienta indywidualnego, detalicznego, duże znaczenie ma także rola Stanów Zjednoczonych w kreowaniu ogólnoświatowych trendów i mód – to, co spodoba się w USA, zostanie zauważone na całym świecie.
Łączna wartość eksportu do USA polskich produktów systematycznie wzrasta. Obecnie sięga nawet kilku miliardów dolarów. Duże znacznie ma tu postęp technologiczny polskiej gospodarki, ponieważ Stany Zjednoczone są jednym z ważnych odbiorców produkowanych w Polsce części do maszyn i pojazdów, a także niektórych urządzeń. Duże znaczenie dla Amerykanów ma fakt, że wytwarzane u nas produkty charakteryzują się wysoką jakością, ale ich ceny są atrakcyjniejsze, niż konkurencyjnych produktów, wytwarzanych w samych Stanach Zjednoczonych. Spory, korzystny wpływ na eksport do USA ma także sytuacja polityczna i polityczno-gospodarcza – stała współpraca między Polską a Ameryką, zarówno na płaszczyźnie polityki, jak i bezpieczeństwa, stwarza korzystne warunki dla wymiany towarowej.

Mimo tych pozytywów, sama organizacja dostaw towarów jest jednak kwestią dosyć skomplikowaną – zarówno od strony technicznej, jak i urzędowej czy prawnej. Eksport do USA objęty jest cłem, w niektórych przypadkach wymaga także licencji czy pozwoleń. Dodatkowo, przedsiębiorca musi dopełnić obowiązków wobec poszczególnych urzędów. W przypadku niektórych produktów pojawia się także kwestia prawa patentowego, w przypadku innych – regulacje dotyczące warunków dopuszczenia towarów do obrotu na rynku amerykańskim. Te wszystkie kwestie przesądzają o tym, że warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów, którzy podejmą się zorganizowania dostaw w taki sposób, by przedsiębiorcy nie czekały nieprzyjemności lub utrudnienia.

Kolejna kwestia to sama organizacja dostaw – tak, by zminimalizować koszty, a jednocześnie zapewnić pożądane warunki przewozu produktów. Dodajmy także, że eksport do USA wymaga nawiązania kontaktów handlowych, które umożliwią sprzedaż dostarczanych towarów. Tu również warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy mogą pomóc w zbudowaniu sieci odbiorców za Oceanem.

Dodaj komentarz