Wysoce skuteczne sposoby motywowania pracowników

Wysoce skuteczne sposoby motywowania pracowników

Wysoce skuteczne sposoby motywowania pracowników

Z całego serca wierzysz w swoją firmę. Wewnątrz płonie silny ogień przedsiębiorczości, który motywuje Cię do ciężkiej pracy każdego dnia. Niestety, nie zawsze to samo można powiedzieć o Twoich pracownikach. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zmotywować swoich pracowników i uzyskać pozytywne zaangażowanie, musisz sprawić, by czuli pasję do chodzenia do pracy każdego dnia i chcieli spędzać czas z Tobą i swoimi kolegami. Motywowanie pracowników nie musi być już wyzwaniem.

Mniej niż 25% pracowników nie zarządzających jest w pełni zmotywowanych i zaangażowanych. Jest to niewątpliwie problem, którym należy się zająć. Jeśli pracownicy nie czują powodu do ciężkiej pracy, dlaczego mieliby to robić? Rozwiązaniem jest stworzenie prostych, ale skutecznych czynników motywujących w kulturze organizacyjnej firmy.

Oto sporo fantastycznych sposobów, które możesz wykorzystać, aby zmotywować swoich pracowników:

Stwórz przyjazne środowisko pracy

Twoi pracownicy spędzają dużą część czasu swojego życia pracując w biurze. Postaraj się więc, aby biuro wyglądało tak przyjaźnie i atrakcyjnie, jak to tylko możliwe. Kiedy stworzysz przyjemną atmosferę, w której jest miło i wygodnie, Twoi pracownicy będą bardziej niż chętni, aby iść do pracy każdego dnia.

Doceniaj osiągnięcia pracowników

Każdy chce być doceniony za coś, czego dokonał, niezależnie od tego, czy było to osiągnięcie zawodowe czy osobiste. Potwierdzenie dobrze wykonanej pracy pochodzące od kierownictwa wyższego szczebla będzie znaczyło dla pracownika więcej, niż myślisz. Zawsze pamiętaj, aby doceniać zasługi, gdy są one należne.

Nagradzanie pracowników

Zdarzają się sytuacje, w których potrzeba czegoś więcej niż tylko poklepania po plecach. Staraj się dawać proste zachęty, nagradzając zaangażowanych pracowników. Nie muszą to być nagrody pieniężne przez cały czas; wystarczą proste rzeczy, takie jak tydzień posiadania osobistego miejsca parkingowego w biurze. Nagradzanie pracowników może być również częścią benefitów firmowych. Tylko 69 procent pracowników czuje, że konsekwentnie wkłada cały swój wysiłek w pracę. Jeśli wypróbowałeś już wiele różnych środków motywacyjnych, ale nadal widzisz negatywne skutki uboczne niskiej motywacji, nie jesteś sam. Czasami nawet najlepsi menedżerowie muszą myśleć nieszablonowo, aby znaleźć kreatywne i niezawodne sposoby motywowania swoich pracowników. Oto unikalne techniki motywacyjne innych przedsiębiorców, które możesz wypróbować ze swoimi pracownikami:

Grywalizacja i inscenizacja

Choć jeszcze go nie wdrożyliśmy, opracowujemy system informacji zwrotnej, który nagradza pracowników za zaangażowanie na naszej wiki i za naukę korzystania z naszej aplikacji dzięki filmom szkoleniowym. Dodatkowo nagradzamy pracowników za osiągnięcie określonych celów. Sprawdzonym motywatorem zarówno dla studentów, jak i pracowników jest zdobywanie „odznaki” lub punktów za wykonanie określonych zadań.

Daj im znać, że im ufasz

Jeśli dasz im znać, że im ufasz i polegasz na nich, wypełnią te obowiązki szybciej, niż myślisz. Głos zaufania może przejść długą drogę. Daj im znać, że ufasz im, że wykonają najlepszą możliwą pracę, a rzadko kiedy cię zawiodą. Spróbuj.

Wyznaczaj mniejsze cele tygodniowe

Chcesz wzniosłe ambicje, ale ustawić mniejsze cele po drodze, aby utrzymać ludzi w nim. Zamiast zarabiać miliard w tym roku, skup się na zdobyciu 100 nowych klientów w tym tygodniu – czegoś, co pozwoli Ci osiągnąć ten miliard. Następnie nagradzaj zespół za osiągnięcie celu wolnym popołudniem, imprezą, itp. Zobaczy, że Twoje cele są realistyczne i wszyscy skorzystają na ciężkiej pracy.

Nadaj swoim pracownikom cel

Jestem w stanie zmotywować moich pracowników poprzez nadanie im celu. Kiedy to osiągniesz, lepiej zrozumieją wizję i będą w stanie wykonać ją z większym zaangażowaniem. Ponadto, rozumiejąc swój cel i cel firmy, pracownik jest w stanie lepiej zrozumieć, jak pasuje do całości.

Promieniuj pozytywnością

Zawsze pompuję energię przez biuro. Jestem naprawdę entuzjastyczny i chcę, aby moi pracownicy żywili się tą pozytywną energią. Ponieważ kultura jest dla mnie tak ważna, puszczam muzykę, dobrze się bawię, żartuję i gram w gry. Ciężko pracujemy, ale też dobrze się bawimy. Trzeba być cały czas na bieżąco i mieć dużo energii!

Bądź transparentny

Jestem bardzo otwarty na to, co dzieje się na najwyższym szczeblu, aby nie było żadnych niespodzianek i aby każdy miał szansę zadawać pytania i przekazywać informacje zwrotne. Chcę, aby pracownicy czuli się włączeni w podejmowanie ważnych decyzji i zaangażowani w kierunek, w którym podąża nasza firma. Pomogło to podtrzymać motywację i zwiększyło lojalność i dumę firmy.

Motywuj raczej jednostki niż cały zespół

Dostosowane zachęty są jedynym prawdziwym sposobem na zapewnienie, że wszyscy w zespole pracują na rzecz wspólnego celu. Opracowywanie strategii na wiele sposobów zapewnia, że każdy interesariusz ma jasne, osobiste zrozumienie tego, jak wspólna praca przynosi korzyści jemu samemu i zespołowi. Ta technika pozwala zmotywować zespół do osiągania niesamowitych rzeczy.

Dowiedz się, co kręci każdego pracownika

Zapytaj, nad czym lubią pracować, a nad czym nie, podziel się z nimi ogólnymi celami firmy i odpowiadaj na ich pytania. Poznaj ich cele, a następnie inwestuj w ich rozwój zawodowy. Podczas spotkań kontrolnych jeden na jeden, słuchaj ich pomysłów, ponieważ są najlepsi w tym, co robią. Szanuj ich osobiste harmonogramy i czas wolny od pracy i nigdy nie porównuj ich celów/terminów ze sobą.

 

Priorytetowo traktuj równowagę między pracą a życiem prywatnym

Mamy kilka zabawnych bodźców, jak na przykład automat w stylu „budki telefonicznej”, który pozwala na chwytanie banknotów dolarowych. Jest to zabawny, mały motywator, który zespół sprzedaży wykorzystuje na mniejszą skalę. Poza tym, ważne jest również zachęcanie pracowników do brania urlopów. Kultura, w której priorytetem jest równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, przekłada się na większą produktywność i ogólne zadowolenie w miejscu pracy.

Stosuj politykę otwartych drzwi

To zadziwiające, jak proste „proszę” i „dziękuję” działa na pracowników. Po prostu mówimy do pracowników tak, jak sami chcielibyśmy, aby do nas mówiono. Prowadzimy również politykę otwartych drzwi, jeśli chodzi o sugestie i pomysły. Kiedy pracownicy czują, że ich głos ma znaczenie, czują się pewni swojej pozycji w firmie i tego, że w grę wchodzi coś więcej niż tylko wypłata.

Pozwól im przewodzić

Motywowanie pracowników to nie tylko dawanie im urlopu – to także pokazywanie im, że robią różnicę i są doceniani. Za każdym razem, gdy organizujemy spotkanie, niezależnie od tego, czy jest ono duże czy małe, pozwalamy innemu członkowi zespołu przewodzić rozmowie i omawianym tematom. W ten sposób nie tylko mogą oni podzielić się swoimi opiniami i zostać wysłuchani, ale są również zmotywowani do tego, aby później wprowadzić swoje słowa i pomysły w życie.

Pokaż im szerszy obraz

Ważne jest, aby pracownicy rozumieli szerszy obraz i widzieli, jak to, co robią w danej chwili, przyczyni się do osiągnięcia celu końcowego. Dawaj im zadania i projekty do wykonania i upewnij się, że rozumieją, jak to wszystko wpisuje się w szerszy obraz. Utalentowani pracownicy będą wykraczać poza to, czego od nich oczekujesz.

Stwórz rytuały uznania

Każde spotkanie kierownictwa i zarządu rozpoczyna się od wyróżnienia kogoś z zespołu, kto zrobił coś więcej dla firmy lub klienta. Ta pętla pozytywnej informacji zwrotnej motywuje członków zespołu i sprawia, że kierownictwo jest odpowiedzialne za docenianie pracowników.

Pozytywna komunikacja jest kluczem

Każdy komunikuje się w pracy i jest to prawdopodobnie najłatwiejsza rzecz, jaką możesz zrobić ze swoim pracownikiem. Jednak może to być również najtrudniejsze. Każdego dnia poświęć krótką chwilę na rozmowę z pracownikami, omawiając różne kwestie, od problemów po pomysły. To nie tylko sprawi, że Twoi pracownicy będą szczęśliwi, ale także zapewni Ci bardzo potrzebny wgląd w Twoją firmę ze strony pracowników.

Zachęcaj do przyjaznej rywalizacji

Trochę konkurencji wśród pracowników nie zaszkodzi. Konkurencyjne środowisko to produktywne środowisko. Zachęcaj pracowników do udziału w konkursach lub wyzwaniach, ponieważ jest to zdrowe i może faktycznie prowadzić do zwiększenia koleżeństwa.

Przyjazna rywalizacja między zespołami pomaga w zaangażowaniu i uczestnictwie pracowników.

Przyjmuj wszystkie pomysły

Każdy człowiek jest wyjątkowy i nieprzewidywalny, każdy ma indywidualne pragnienia, a niektórzy skomplikowane pomysły. Pamiętaj, aby nie odrzucać pomysłów i sugestii, niezależnie od tego, jak głupio lub bezsensownie mogą się wydawać. Żadna pojedyncza strategia nie może zadowolić wszystkich pracowników naraz. Mały, głupi pomysł może prędzej czy później zostać przekształcony w coś genialnego.

Nie pozwól pracownikom się nudzić

Niektórzy pracownicy mają krótki czas na skupienie uwagi. Zorganizuj konkurs pieczenia babeczek, zaplanuj happy hour w każdy piątek, organizuj wspólne firmowe lunche w biurze w kolejne środy lub pozwól innej osobie prowadzić cotygodniowe spotkania, aby przełamać nudę.

Dodaj komentarz