Wizualnym aspektom swojej działalności, firmy zaczynają poświęcać coraz więcej czasu. Notujemy w tej chwili prawdziwy boom na rozwiązania graficzne, których zadaniem jest przebić się do świadomości ludzkiej. Dzięki ekspresowemu rozwojowi internetu miliony grafik i obrazów przelewa się przed naszymi oczami, a natłok informacji spowodował w użytkownikach sieci uruchomienie funkcji swoistych filtrów, które mają za zadanie odsiać niepotrzebne informacje i poszukiwać jedynie tych rozwiązań, które mogą im przynieść wymierne korzyści, lub też odpowiedzą na ich bezpośrednie potrzeby. Źle skonstruowany przekaz wizualny firmy może ją pogrążyć i wrzucić do jednego kosza z niechcianym napisem spam.
Czy dobra identyfikacja wizualna może pomóc nam w rozwoju firmy i zwielokrotnić jej zyski. Odpowiedzi należy poszukać w działalności największych firm i koncernów, które stosują odpowiednią wizualizację swoich logotypów i charakterystycznych elementów graficznych przy każdej możliwej okazji. Któż z nas nie zna logotypu restauracji McDonalda w kształcie litery M. Prostota wykonania i konsekwentne używanie tego logotypu przy każdej możliwej okazji sprawiło, że dziś nie znajdziemy chyba człowieka, który nie zjadłby, choć raz w tej znanej na całym świecie restauracji.
Taką samą politykę reklamową możemy zauważyć przy okazji innych wielkich graczy świata biznesu, jak Coca Cola, której ciężarówki każdego roku pędzą, aby zapewnić nam pyszny napój firmy na święta. Innym przykładem jest firma Apple, której jabłuszko stało się swoistym synonimem nowoczesności i kreatywności.
Działania korporacji nie ograniczają się jedynie do tego, aby powierzyć projektowanie loga profesjonalistom. W ich działaniach mocno daje się zauważyć jeszcze jeden bardzo istotny element. Emocje ludzkie. Wśród speców od reklamy krąży pewna teoria mówiąca o tym, że ludzie w zdecydowanej większości nie dokonują racjonalnych zakupów. Oznacza to tyle, że jeżeli chcemy aby nasze logo lub elementy graficzne firmy były rozpoznawalne przez ludzi oraz chętnie przez nich wybierane, musimy połączyć ich dobre skojarzenia z naszym produktem aby Ci zaczęli się z nim utożsamiać.
Apple jest tu idealnym przykładem. Steve Jobs mając rewolucyjne pomysły i technologie mógłby nie osiągnąć nawet w połowie takiego sukcesu, jaki dziś świeci jego przedsiębiorstwo, gdyby nie stworzył w ludziach przekonania dosyć abstrakcyjnego. Otóż udało mu się przekonać ludzi, że jego urządzenia są skonstruowane dla osób kreatywnych oraz potrzebujących wolności. Tę kreatywność i wolność miały wzbudzać w nich i potęgować właśnie urządzenia Apple. Dobrze rozumiejąc tę zależność możemy osiągnąć sukces w każdej dziedzinie. Ludzie potrzebują potwierdzenia swojej tożsamości w rzeczach, które im oferujemy.
Dlatego inwestując w reklamę, druk cyfrowy, stronę naszego przedsiębiorstwa czy poszczególne elementy graficzne, musimy się zastanowić, co takiego nasz produkt czy usługa może dać ludziom oraz do kogo chcemy ją skierować. Jeżeli poświęcimy wystarczająco dużo czasu na zlokalizowanie potrzeb i ukrytych pragnień naszych klientów, możemy w krótkim czasie stać się liderem naszej branży.