Znaczenie fraz kluczowych w pozycjonowaniu

Znaczenie fraz kluczowych w pozycjonowaniu

Słowa kluczowe możemy podzielić na frazy trudne, frazy średnio trudne czy frazy bardzo łatwe. Zadajmy sobie pytanie- Co wpływa na trudność pozycjonowania słów kluczowych ?
Każdy związany z seo, boryka się z tym pytaniem. Przeważnie możemy spotkać jedną z pierwszych informacji że trudność wypozycjoniwania słowa kluczowego zależy od iloci wyników wyświetlonych w Google, dla szukanej frazy, słów kluczowych. Zobrazujmy to na przykładzie. W dniu dzisiejszym wpisując słowo ‘Pozycjonowanie‘ w wyszukiwarce Google pokazuje wynik w liczbach: Około 42,800,000,000 – możemy określić że jest to frazą trudną do wypozycjonowania. Wpisując frazy’marketing szeptany‘ Obecnie mamy Około 310,000 wyników – te słowa uznacie pewnie za średnio trudne do pozycjonowania.
I tu większość z Was myli się. Możemy go zaliczyć do działu mity seo Trudność frazy zależy bowiem od konkurencji.

Jak więc wyznaczyć konkurencyjność pozycjonowanej frazy?
Jest wiele czynników wpływających na tą zależność, ale w pierwszej kolejności powinniśmy przeanalizować nie liczbę wyników, ale wyszukane strony, które znajdują się w TOP 3, następnie przeanalizować TOP 10. Pewnie myślisz sobie co mam sprawdzić na tej stronie?

Według mojego doświadczenia warto sprawdzić:
– wiek domeny – im strona starsza tym lepiej
– sprawdzanie konkurencyjności Twojego słowa kluczowego w Google Adwords
– liczba linków prowadzących do strony
– liczba linków na stronie (duża liczba linków na przeglądanej stronie ma również wielkie znaczenie)
– liczba linków wychodzących ze strony
– jakiej jakości są linki i z jakiego źródła pochodzą?
– optymalizacja kodu strony, a optymalizacja treści -zgodność tematyczna treści na podstawie wyszukanej frazy
– czy strona pozycjonowano kampania adrwords?
– gęstość występowania słów kluczowych w treści
– jaka to jest strona: mała, duża, firmowa, tematyczna, katalog

Jeśli odpowiemy na te pytania możemy uzyskać cenne informacje, jak bardzo są konkurencyjne i jak trudno będzie wyprzedzić te strony www. Teraz możesz określić czy Twoja strona ma szanse przebić się, czy musisz zmienić, przerobić własną stronę.

Przykłady wyrazów prostych i trudnych

Poniżej przedstawiam przykłady słów o różnych stopniach trudności:
* Słowa kluczowe proste: „kwiaciarnia Trzebnica”, „rury miedziane Elbląg”,
* Słowa kluczowe średnie: „usługi komputerowe”, „śmieszny sms”
* Słowa kluczowe trudne: „tworzenie stron”, „nocleg nad morzem„, „pozycjonowanie stron”
* Słowa kluczowe bardzo trudne: „doradca bankowy„, „pozycjonowanie”, „ubezpieczenia”, „kredyty”

Wyszukiwanie słów kluczowych w wyszukiwarce google może nam pokazać nowe informacje na które nie zwracaliśmy wcześniej uwagi.

Dodaj komentarz