To, że robisz zakupy w internecie nie znaczy wcale, ze masz mniejsze prawa od osób robiących zakupy stacjonarne. Ba! Twoje uprawnienia, wynikające ze specyfiki handlu internetowego, są nieco szersze. Przede wszystkim masz możliwość zwrócenia towaru kupowanego przez internet w ciągu siedmiu dni od dokonania zakupu. Zwrotu nie musisz w jakiś szczególny sposób uzasadniać. Po prostu mogłeś / mogłaś się rozmyślić, bo towar nie spełnił twoich oczekiwań wizualnych. Poza tym masz prawo wiedzieć co i od kogo kupujesz.
Wszelkie tego typu informacje powinny być umieszczone na stronie sklepu lub przekazane ci w inny sposób i to jeszcze na etapie podejmowania decyzji o ewentualnym zakupie. Dlatego zakupy rób tylko w takich sklepach, które publikują pełne informacje. Wszystkie inne mają formę niezgodną z prawem.
Zanim otrzymasz swoje zakupy sklep musi potwierdzić przyjęcie zamówienia. I to potwierdzić pisemnie czyli na przykład mailem. W informacji, którą otrzymasz powinny znaleźć się wszelkie dane dotyczące twojej transakcji, plus dane ogólne tj. na przykład zasady przyjmowania reklamacji, twoje prawa i prawa sprzedawcy. Wszystkie te prawa są obowiązujące w sytuacjach, w których robisz zakupy w sklepach internetowych czy na aukcjach z ustaloną ceną. Jeżeli zakupu dokonujesz w ramach przeprowadzanej licytacji musisz liczyć się z tym, że twoje prawa są nieco okrojone i nie są tak chronione jak w innych przypadkach. Tak czy inaczej, serwisy aukcyjne (np. Allegro) wprowadzają zazwyczaj programy ochrony kupujących, w ramach takiego programu można odzyskać stracone pieniądze pod warunkiem, że sprawa zostanie zgłoszona policji a policja to zgłoszenie przyjmie.