Triki jakie sklepy stosują aby nakłonić klientów do zakupów

Triki jakie sklepy stosują aby nakłonić klientów do zakupów

Jedną z technik stosowanych w marketach, czy sklepach jest eksponowanie produktów na półkach za pomocą reklam świetlnych. Towar, który jest dobrze podany i zajmuje w sklepie miejsce, w którym nie trudno go zauważyć, jest częściej wybierany przez klientów, nawet jeśli wchodząc do marketu, nie mieli w planach, by go kupić.

Dlatego też coraz częściej poszukuje się sprzedawców, którzy będą wiedzieli w jaki sposób i gdzie umieścić produkty w sklepie, aby nie zostały przeoczone przez konsumentów. Bardzo ważne jest, aby przestrzeń sklepowa została jak najlepiej wykorzystana i zagospodarowana do przyciągania oczu klientów.

Konsumenci kupują, jeśli widzą

Klient, który wchodzi do Twojego sklepu myśli tylko o tym, co musi kupić. Jeśli przechodząc przez kolejne alejki nie odnajdzie potrzebnych mu produktów – wyjdzie ze sklepu i uda się do Twojej konkurencji. Należy dbać o dobrą widoczność produktów tak, aby łatwo i szybko można było je odnaleźć. Pozwoli to klientowi zaoszczędzić sporo czasu, a to dla niego jest bezcenne. Dlatego planując rozmieszczenie towarów, staraj się, by były one widoczne już z daleka. Dzięki temu zwiększysz swoją sprzedaż.

Klienci nie lubią się przepychać między sobą

Sklep powinien mieć wystarczająco dużo miejsca, aby klienci mogli swobodnie się przemieszczać, nie zderzając się tym samym z innymi. Kiedy planujesz rozmieszczenie regałów, stoisk, weź pod uwagę jeszcze szerokość wózków sklepowych, koszyków, toreb, którymi mogą przyjść klienci. Gdy będą mogli chodzić po sklepie i nie wpadać na kolejne osoby z powodu braku miejsca, chętniej będą kupować.

Klienci kupują więcej, gdy produkty są pogrupowane

Kiedy klient chce kupić spodnie, być może kupi i pasek? Jeśli oglądając modele spodni zobaczyłby obok wiszące paski, to może także by kupił? Przedmioty typu paski, apaszki, rękawiczki, itd. Kiedy znajdują się w odpowiednim miejscu, są częściej kupowane. Zastanów się, jak powiązać ze sobą Twoje produkty. Brak zapasów towaru Znasz to uczucie, kiedy długo czekasz na premierę filmu i w końcu nadchodzi ten dzień, idziesz do kina, podchodzisz do kasy i okazuje się, że biletów brak ? Frustracja? Gniew? Bezradność? Rozczarowanie?

Znaczący wpływ na popyt ma w dużej mierze to, w jaki sposób zostanie on wyeksponowany. Na przykład modne ubrania są zawsze na manekinach wystawowych, a pozostałe w głębi sklepu. Podobnie meble. Nowoczesne meble – na wystawę, tradycyjne – do środka sklepu. Zachowanie klientów zależy też w dużej mierze od atmosfery, która panuje w sklepie. Składają się na nią: oświetlenie, rozmieszczenie produktów, przestrzeń, zapach oraz uprzejmi sprzedawcy.

Dodaj komentarz